Vad händer?

Jo det snöar eller är strålande sol och iskallt om vartannat 
(null)
Testade skridskoovalen,  som ligger nästan granne med min lägenhet, med en vän som jag inte träffat på evigheter. Vi snurrade runt den 400 m långa ovalen i en timme, snudd på att man kan bli yr faktiskt. 
(null)
Hade preppat med varm glögg o pepparkakor som vi pausade med innan jag kylslagen gick denna allé hem till duschen. 


För er som eventuellt lessnat på blåvita bilder med det där fjället i bakgrunden, ja ni får helt enkelt byta sida nu, för så här ser mitt liv ut på helgerna hemmavid. 
(null)

(null)

(null)

Just den här veckan är jag också hemmavid, feber och en konstig halskänsla under helgen tvingade mig till Covidtest igår, så nu jobbar jag hemma tills provsvaret kommer. 
Om det är negativt så återvänder jag väl till kontoret som negativ och doftar sprit, det är ju som tillåtet det i dessa tider. 
Servas med te o mackor vid datorn och vid lunchdags står maten på bordet. Sambon levererar
Tar en o annan promenad i kylan, skidåkningen får väl vänta tills halsen känns bra helt enkelt 

Snart är det fullmåne, blir sisådär med sömnen då för min del 
(null)


Kommentera inlägget här :