I godan ro

Trots det kraftiga regnet under eftermiddan, var jag fast besluten att gå en runda för att komma upp i de dagliga 10000 stegen som är mitt mål,
Naturen bjuder nu på en otrolig färgprakt. Vill inte minnas att det var så färggrant förra året.

Efter att jag lagt upp en snap på färgprakten, fick jag samtal från lilla A som såg på kartan var jag var. I just det området hade bärplockare mött Björn tidigare idag.
Jag tvärvände och nog gick pulsen upp med 10 slag.
Pratade med mig själv och sjöng hela vägen till bilen
Fick ihop mina steg iallafall, men vill nog ha sällskap när jag ska motionera i området framöver

Vackert nu

Tänk vilka vackra tavlor naturen själv skapar. Den här årstiden är de dessutom väldigt färgstarka

Förra helgen fyllde vi på lite ved inför vintern i Uggen, men passade även  på att fylla lungorna med frisk luft. Plockade kvistar med färggranna löv för att ersätta sommarblommorna i krukorna utomhus.
(null)
Tog också en promenad på hemmaplan. Hittade varsin stubbe där vi filosoferade en stund med utsikt mot fjället.
Under veckan har vi deltagit i virtuell ölprovning, 5 sorters IPA stod på menyn, otippat för vårt lilla team som mest umgås i skogen.

I fredags lyckades jag synka med Carina och hennes gäng som var i Åre, så att jag kunde följa de på vandring från Vålådalen.
Vi gick Blanktjärnsrundan i sol, vind och duggregn och färgsprakande träd och myrar.

Blanktjärn har en alldeles fantastisk grönblå färg. För att låta naturen återhämta sig efter alla besök senaste åren, är tjärnen i princip inhägnad och det är förbjudet att gå ner till vattnet.
Kom in på en Stig som fortsatte över ån, men var inte sugen på att vada faktiskt, så vi vände.
En fin tur med trevligt sällskap, jättekul att få hänga med Carina en hel dag.
När de andra skulle besöka Ristafallet, hängde jag på även dit. Mäktigt med vattenfall

Särbon kom hit i fredags kväll, så jag slapp åka till Härjedalen denna helg.
Idag hade vi familjedag och tog en tripp upp på Hällberget. En riktig pulshöjande promenad, 3 km uppför.

Det var värt promenaden upp för att få utsikten och all den goda matsäcken. Blåste rejält på toppen så det var skönt att sitta o fika i lä från den lilla raststugan.
Regnet hotade i fjärran, men vi blev bara lite fuktiga på vägen ner.
Beställde sen pizza och streamade dagens öfk-match mot Djurgården.
En fin dag med min kära

Sjuk?

Vet inte, vet bara att jag är trött, en obeskrivlig trötthet som kommer i skov.
När bokstäverna fladdrade på skärmen igår, åkte jag hem och somnade. Sov två timmar men låg sen kvar i sängen tills det blev dags att borsta tänder och sova på riktigt.
Trodde kanske inte jag skulle kunna sova, men det gick ju alldeles galant det. Ända till sju imorse.
Men kroppen var fortfarande inte utvilad, så hela jag blev kvar i sängen och hann med att sova ännu en timme före elva.
Då intalade jag kroppen att frisk luft behövs, då nu har jag ätit en macka lunch med den här  utsikten
   Gick en sväng längs vattnet och nu längtar jag till sängen igen

Får se hur det går med jobb och träning imorn