Det är den årstiden nu

Den där träden är vita av frost innan den riktiga snön kommer 
(null)

Och där det nya stängslet vid parkeringen är insvept i frostkristaller 
(null)

Och detta sammanfaller med den tid när kylan smyger sig på och folk med dåligt minne inte bör promenera med en iPhone i handen 
Vad har det för samband undrar ni som inte har iPhone. Men vi som har iPhone, vi vet, att en iPhone som utsätts för en temperatur under minusstrecket i mer än tio minuter, den får slut på kraft i form av batteri och helt enkelt stänger av sig själv. Japp, så är det
Detta hände sig just idag på morgonen. Jag hade ett viktigt möte på stan, så tog lite sovmorgon följt av en morgonpromenad före dusch. Där, i höjd med morgonpromenaden la iPhone av. Och det gör ju inget om man kan sin pinkod, för det är ju bara att stoppa i en laddare och knappa sin pinkod. OM man kan den ja, och det trodde jag att jag kunde, 7896! Var så säker så jag slog samma kod TRE ggr. Om fel kod knappas tre ggr så krävs sen PUK kod, o har ni en minsta aning  om hur svårt det är att få tag i en sån? 
Min står iallafall på fakturan från Telenor, så då borde det va enkelt, MEEN, jag har e-faktura och därmed finns inga spår av pappersfaktura att finna nån annanstans än just i den låsta mobilen!!! 
Kan ju också logga in via bankdosan på paddan, men bankdosan hade jag lämnat på jobbet igår av nån j-a anledning. 
Efter en avslappnande dusch klarnade sinnet lite och drog mig till minnes att jag varit i samma situation tidigare och att jag vid det tillfället bytt pinkod till en personlig som borde va lättare att komma ihåg, men de va liiite sent att komma med det nu. 

Problemet löstes när jag någon timma senare kunde logga in via bankdosan och hitta fakturan med pukkoden. 


Kommentera inlägget här :